Művészeti vezető: Hoványné Martikán Erika
A Dunakeszi Farkas Ferenc Művészeti Iskola 2005-ben indította el Színjátszó tagozatát az akkori igazgató, Dr. Ruszinkóné Czermann Cecília kezdeményezésésre. Már ekkor három, összesen 56 főt számláló csoport végezte tevékenységét, kezdő, közép haladó és haladó csoportokban, melyből a legidősebbek korábban már működő diákszínjátszó csapatként csatlakoztak a művészeti képzéshez.
Tagozat hitvallása: "Műveld a csodát, ne magyarázd!" (Nagy László)
A művészetoktatás keretein belül még tudatosabban, meghatározott tanterv szerint igyekszünk elsajátítani azokat a színpadtechnikai alapismereteket, melyek a sikeres előadó művészet feltételei.
Hiszünk abban, hogy a színház segít az embereknek jobbá és szebbé tenni az életüket.
A foglalkozások és próbák rendkívüli hangulatban telnek, ahol óriási lelkesedéssel és hittel "színészkednek" a gyerekek.
A középiskolásokból álló haladó csoport tagjai között olyan drámatagozatos diákok is vannak, akik a színészetet már igazi mesterségként élik meg, s a jövőjüket is erre alapozzák.
A csoport tagjai Dunakeszi kulturális életének állandó résztvevői, gyakran kapnak felkérést ünnepi műsorok, megemlékezések készítésére is ( március 15-e; október 23; városi pedagógusnap; magyar kultúra napja; művészeti napok; a Nagy könyv országos akcióra...)
A növendékek gyakori látogatói a budapesti és vidéki színházi előadásoknak, művészeti napoknak. Örömmel vesznek részt diákszínjátszó találkozókon, fesztiválokon /Budapest, Visegrád/, ahol az előadásaik sikerén túl a szervezők a csoportok fő erényének emlegetik azt a remek hangulatot, amit a gyerekek az előadások előtt, alatt és után képesek kelteni. Talán ennek is kösztönhető, hogy a színjátszó csoportoknak gyakori meghívásai vannak Budapest és Pest megye különböző művelődési házaitól.
A haladó csoport kreativitására és rendkívüli játéktudására bizonyítékok azok az egész estés előadások, melyek minden évben teltházzal zajlanak a Dunakeszi VOKE József Attila Művelődési Házban. A bemutatott színdarabok sajátossága, hogy valamennyi darab a művészeti vezetőjük által a szereplőkre íródott, az eredeti mű egyéni ötleteken alapuló átdolgozásával.
Legsikeresebb előadások: